آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

واردات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر

بندر بوشهر به دلیل ظرفیت بسیار بالایی که در واردات و صادرات دارد به عنوان منطقه آزاد معرفی شده است. از سال 1376 و با استقرار گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فعالیت‌های رسمی این بند آغاز شد. گمرکات مناطق اقتصادی ویژه همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌اند. به همین خاطر برخی از قوانین گمرکی در این مناطق اقتصادی ویژه تفاوت‌هایی را دارند. در این مطلب از کارن سیستم با فعالیت‌های گمرک بوشهر به عنوان منطقه آزاد بیشتر آشنا می‌شویم.


موقعیت اقتصادی و تجاری جزیره قشم:

برای درک بهتر جایگاه گمرک قشم باید کمی به موقعیت تجاری این جزیره بپردازیم. قشم بزرگ‌ترین جزیره در ایران و خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. این منطقه از جذابیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است. هر ساله تعداد زیادی از توریست‌های داخلی و خارجی برای بازدید از جزیره قشم به استان هرمزگان سفر می‌کنند. حضور تعداد زیادی گردشگر موقعیت تجاری بسیار خوبی را برای این جزیره زیبا ایجاد نموده است. علاوه بر گردشگری بنادر و اسکله‌های متعددی نیز در جزیره قشم وجود دارد. بسیاری از بازرگانان و تجار کشور از طریق این بنادر اقدام به واردات و صادرات کالا می‌کنند. در نتیجه وجود گمرک در جزیره قشم یکی از اولویت‌های مهم تجاری منطقه به شمار می‌رود. کالاهای مختلفی نیز با توجه به موقعیت جزیره از این گمرک صادر می‌شوند. در ادامه درباره رویه‌ها و فعالیت‌هایی که در این گمرک انجام می‌شود بیشتر خواهیم گفت.


موقعیت گمرک قشم:

این گمرک از جمله گمرکات مناطق آزاد کشور به حساب می‌آید. به همین خاطر قوانین مربوط به این گمرک تفاوت‌هایی با دیگر مناطق کشور دارد. ترخیص کالا و واردات و صادرات از طریق گمرک جزیره قشم باید بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام گیرد. از این جهت می‌توان گفت که این گمرک با گمرک کیش شباهت زیادی دارد. خوشبختانه زیرساخت‌های موجود در گمرک جزیره قشم بسیار مناسب بوده و کار تجار را تا حدی آسان می‌کند. البته کمک گرفتن از تیم‌های حرفه‌ای برای ترخیص کالا از گمرک می‌تواند اقدامی موثر و کاربردی به حساب آید. در این گمرک به دلیل وجود بنادر مختلف فعالیت‌های گمرکی متنوعی از قبیل:


واردات و صادرات قطعی و موقت کالا

ترانزیت کالاهای خارجی مبداء و مقصد

کابوتاژ

امور مسافرین

انجام می‌گیرد. همچنین برای بالا بردن سرعت رسیدگی به پرونده‌های تخلف یک واحد قضایی مستقل در گمرک قشم وجود دارد. این واحد قضایی علاوه بر رسیدگی به پرونده‌‌های مختلف گمرکی با قاچاق کالا نیز مقابله می‌کند. وجود امکانات مناسب و امکان حمل و نقل بین‌المللی آسان موجب رونق هرچه بیشتر این گمرک شده است.


جهت دریافت مشاوره واردات ازگمرک بوشهر کلیک کنید.

https://karen-system.com/%da%af%d9%85%d8%b1%da%a9-%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%b1/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.