آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

زندگی نامه برد پیت



برد پیت (Brad Pitt) با نام کامل "ویلیام بردلی پیت" (William Bradley Pitt)، بازیگر، تهیه‌کننده و فعال حقوق بشر اهل آمریکا است. او در تاریخ ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در شهر شاونی، ایالت اکسیدانا، آمریکا به دنیا آمد. برد پیت با بیش از ۳۰ سال تجربه در صنعت سینما، به عنوان یکی از بازیگران مشهور و موفق هالیوود شناخته می‌شود.

وی در دوران ابتدایی فعالیت خود در دهه ۱۹۸۰ نقش‌های کوچکی در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفا کرد. اما شهرت و موفقیت برد پیت با بازی در فیلم "Thelma & Louise" در سال ۱۹۹۱ آغاز شد. او با بازی در فیلم‌های موفق و مورد توجهی همچون "Fight Club"، "Ocean's Eleven"، "Mr. & Mrs. Smith" و "Inglourious Basterds" به شهرت جهانی دست یافت.

برد پیت بارها نامزدهای و برنده‌ای از جوایز معتبر سینمایی همچون جایزه اسکار، جایزه گلدن گلوب و جایزه BAFTA بوده است. وی در سال ۲۰۱۹ برای نقش در فیلم "Once Upon a Time in Hollywood" بهترین بازیگر مکمل مرد در مراسم اسکار نامزد شد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مکمل مرد را برد.

علاوه بر بازیگری، برد پیت همچنین به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های موفقی مانند "12 Years a Slave" و "The Big Short" شناخته می‌شود. او همچنین به فعالیت‌های انسانی و حقوق بشر مشغول بوده و به طور فعال در کمک به زلزله‌زدگان هایتی و رفع فقر در ساحل غربی آفریقا و کشورهای دیگر، تلاش کرده است.

برد پیت با جذابیت، استعداد هنری و دستاوردهای سینمایی و انسانی خود، به یکی از بزرگترین ستاره‌های سینمای جهان تبدیل شده است.
User
فیلم ها
ChatGPT

برد پیت در طول دوران حرفه‌ای خود در صنعت سینما در بسیاری از فیلم‌های موفق و مورد توجه حضور داشته است. برخی از معروف‌ترین فیلم‌های او عبارتند از:

    Fight Club (1999)
    Se7en (1995)
    The Curious Case of Benjamin Button (2008)
    Ocean's Eleven (2001)
    Inglourious Basterds (2009)
    Mr. & Mrs. Smith (2005)
    Troy (2004)
    Legends of the Fall (1994)
    Once Upon a Time in Hollywood (2019)
    Moneyball (2011)
    Interview with the Vampire (1994)
    12 Monkeys (1995)
    The Big Short (2015)
    Snatch (2000)
    World War Z (2013)

این فقط چند نمونه از فیلم‌های برجسته برد پیت است و او در طول دوران حرفه‌ای خود در بیش از ۷۰ فیلم حضور داشته است.
User
همسران
ChatGPT

برد پیت تاکنون با چندین همسر ازدواج کرده است. در زیر اطلاعاتی درباره همسران برد پیت آمده است:

    جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston): برد پیت در سال ۲۰۰۰ با بازیگر معروف جنیفر آنیستون ازدواج کرد. آنها در یک مراسم خصوصی در مالیبو، کالیفرنیا، ازدواج کردند. متأسفانه آنها در سال ۲۰۰۵ جدا شدند و در سال ۲۰۰۶ رسماً طلاق گرفتند.

    آنجلینا جولی (Angelina Jolie): بعد از جدایی از جنیفر آنیستون، برد پیت در سال ۲۰۰۵ با بازیگر و فعال حقوق بشر آنجلینا جولی دومین ازدواج خود را برگزار کرد. آنها در سال ۲۰۱۴ رسماً ازدواج کردند، اما در سال ۲۰۱۶ جدا شدند و در سال ۲۰۱۹ طلاق گرفتند. آنجلینا جولی و برد پیت هفت فرزند دارند، که سه فرزند آنها از طریق فرزندخوانده اداپته شده‌اند.

برد پیت پس از جدایی از آنجلینا جولی، تاکنون همسر جدیدی نداشته است.
User
سن
برد پیت در تاریخ 18 دسامبر 1963 به دنیا آمد. با توجه به تاریخ کنونی 18 مه 2023، او در حال حاضر 59 سال سن دارد.

https://30nama.com/biography/151503/Brad-Pitt

نخل طلای افتخاری جشنواره کن به مایکل داگلاس اهدا شد

در شب افتتاحیه جشنواره کن هفتاد و ششم از «مایکل داگلاس» تجلیل شد.


جشنواره کن یک نخل طلای افتخاری به «مایکل داگلاس» اهدا کرد. این جایزه سه‌شنبه شب این هفته در شب افتتاحیه دوره هفتاد و ششم جشنواره به این بازیگر ۷۸ ساله اهدا شد. «کاترین دنوو» و «اوما تورمن» این جایزه افتخاری را به داگلاس تقدیم کردند.



داگلاس که در این مراسم به همراه دختر و همسرش «کاترین زتا جونز» حضور پیدا کرده بود گفت: «این جایزه برای من ارزش زیادی دارد برای اینکه صدها جشنواره در دنیا برگزار می‌شود اما فقط یک کن وجود دارد.» او روی صحنه از پدرش «کرک داگلاس» یاد کرد و گفت: «برای عموم او سوپرمن ود، اما برای من فقط پدرم.»



داگلاس اولین بار در دوره سی و دوم جشنواره برای اکران فیلم «سندرم چین» (The China Syndrome) به کن سفر کرد. او سیزده سال بعد و در سال ۱۹۹۲ به همراه «شارون استون» فیلم «غریزه اصلی» (Basic Instinct) را در بخش مسابقه داشت و در سال ۱۹۹۳ برای «فروپاشی» (Falling Down) «جوئل شوخامر» سومین سفرش به کن را تجربه کرد. داگلاس آخرین بار در سال ۲۰۱۳ برای اکران فیلم «پشت چلچراغ» (Behind the Candelabra) «استیون سودربرگ» با بازی «مت دیمون» به کن رفته بود.


منبع : سی نما

نیشابور کجاست؟

 
 

نِیشابور یا نیشاپور(دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات فارسی نوشده از فارسی میانه:n y w sh h p w h r y  نیو شاهپوهر، به‌معنای: شهر نوساختهٔ شاهپور) از بزرگ‌ترین شهرهای شمال شرق ایران، پایتخت تاریخی و سابق بخش غربی خراسان بزرگ (یا همان رَبْعِ نیشابور)، پایتخت طاهریان پس از مرو و پایتخت سابق امپراتوری سلجوقی، از شهرهای جاده ابریشم قدیم، مرکز شهرستان نیشابور، دومین شهر پرجمعیت استان‌های خراسان و سومین شهر بزرگ شرق ایران پس از مشهد و زاهدان است. این شهر در دامنه‌های جنوبی رشته کوه بینالود و در شمال دشت نیشابور قرار داشته و از مهم‌ترین مراکز تاریخی، گردشگری و صنعتی خراسان می‌باشد و نقش پررنگی در تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی داشته‌است.
 

ادامه مطلب ...