آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

دانش بنیان چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی این اصطلاح


استفاده اولیه از اصطلاح دانش بنیان برای توصیف یکی از دو سیستم فرعی یک سیستم خبره بود. یک سیستم مبتنی بر دانش شامل یک پایگاه دانش است که نشان دهنده حقایق در مورد جهان و راه های استدلال در مورد آن حقایق برای استنتاج حقایق جدید یا برجسته کردن ناسازگاری ها است.

خواص

اصطلاح "پایه دانش" برای متمایز کردن این شکل از ذخیره دانش از اصطلاح رایج تر و پرکاربردتر پایگاه داده ابداع شد. در طول دهه 1970، تقریباً تمام سیستم های اطلاعات مدیریت بزرگ، داده های خود را در نوعی پایگاه داده سلسله مراتبی یا رابطه ای ذخیره می کردند. در این برهه از تاریخ فناوری اطلاعات، تمایز بین پایگاه داده و پایگاه دانش روشن و بدون ابهام بود.

یک پایگاه داده دارای ویژگی های زیر بود:

داده های مسطح: داده ها معمولاً در قالب جدولی با رشته ها یا اعداد در هر فیلد نمایش داده می شدند.

کاربران چندگانه: یک پایگاه داده معمولی برای پشتیبانی از بیش از یک کاربر یا سیستمی که به طور همزمان به یک داده وارد شده اند، نیاز است.

تراکنش ها: یک نیاز ضروری برای یک پایگاه داده حفظ یکپارچگی و یکپارچگی بین داده هایی بود که کاربران همزمان به آنها دسترسی داشتند. اینها به اصطلاح خواص اسیدی هستند: اتمی، سازگاری، جداسازی و دوام.

داده های بزرگ و با عمر طولانی: یک پایگاه داده شرکتی مورد نیاز است که نه تنها از هزاران بلکه صدها هزار ردیف داده پشتیبانی کند. چنین پایگاه داده ای معمولاً برای تداوم استفاده های خاص هر برنامه ای نیاز است. نیاز به ذخیره داده ها برای سال ها و دهه ها بود تا برای طول عمر یک برنامه.

اولین سیستم های مبتنی بر دانش نیازهای داده ای داشتند که برعکس این نیازهای پایگاه داده بود. یک سیستم خبره به داده های ساختاریافته نیاز دارد. نه فقط جداول با اعداد و رشته ها، بلکه نشانگرهایی به اشیاء دیگر که به نوبه خود نشانگرهای اضافی دارند. نمایش ایده‌آل برای پایگاه دانش، یک مدل شی (که اغلب در ادبیات هوش مصنوعی آنتولوژی نامیده می‌شود) با کلاس‌ها، زیر کلاس‌ها و نمونه‌ها است.


سیستم‌های خبره اولیه نیز نیاز کمی به کاربران متعدد یا پیچیدگی ناشی از نیاز به ویژگی‌های تراکنشی روی داده‌ها داشتند. داده‌های سیستم‌های خبره اولیه برای رسیدن به یک پاسخ خاص، مانند تشخیص پزشکی، طراحی یک مولکول، یا پاسخ به شرایط اضطراری استفاده می‌شد.[1] هنگامی که راه حل مشکل شناخته شد، تقاضای حیاتی برای ذخیره مقادیر زیادی داده به یک حافظه دائمی وجود نداشت. بیان دقیق‌تر این است که با توجه به فناوری‌های موجود، محققان به خطر افتادند و بدون این قابلیت‌ها عمل کردند، زیرا متوجه شدند که فراتر از حد انتظار هستند و می‌توانند بدون آنها راه‌حل‌های مفیدی برای مشکلات غیر پیش پا افتاده ایجاد کنند. حتی از همان ابتدا، محققان زیرک تر به مزایای بالقوه توانایی ذخیره، تجزیه و تحلیل و استفاده مجدد از دانش پی بردند. به عنوان مثال، به بحث حافظه شرکتی در اولین کار برنامه دستیار نرم افزار مبتنی بر دانش توسط کوردل گرین و همکاران مراجعه کنید.[2]


الزامات حجم نیز برای یک پایگاه دانش در مقایسه با یک پایگاه داده معمولی متفاوت بود. پایگاه دانش به دانستن حقایق در مورد جهان نیاز داشت. به عنوان مثال، بیان این جمله که "همه انسان ها فانی هستند". یک پایگاه داده معمولاً نمی تواند این دانش عمومی را نشان دهد، اما در عوض باید اطلاعاتی در مورد هزاران جدول ذخیره کند که اطلاعات مربوط به انسان های خاص را نشان می دهد. بیان این که همه انسان ها فانی هستند و اینکه بتوانیم درباره هر انسانی فانی بودن آنها استدلال کنیم، کار یک پایگاه دانش است. نشان دادن اینکه جورج، مری، سام، جنا، مایک و... و صدها هزار مشتری دیگر همگی انسان‌هایی با سن، جنس، آدرس و غیره هستند، کار یک پایگاه داده است.[3][4]


همانطور که سیستم های خبره از نمونه اولیه به سیستم های مستقر در محیط های شرکتی منتقل شدند، الزامات ذخیره سازی داده های آنها به سرعت شروع به همپوشانی با الزامات استاندارد پایگاه داده برای کاربران متعدد و توزیع شده با پشتیبانی از تراکنش ها کرد. در ابتدا، تقاضا در دو بازار متفاوت اما رقابتی قابل مشاهده بود. از جوامع هوش مصنوعی و شی گرا، پایگاه های داده شی گرا مانند Versant پدید آمدند. اینها سیستم هایی بودند که از ابتدا برای پشتیبانی از قابلیت های شی گرا و همچنین برای پشتیبانی از خدمات پایگاه داده استاندارد طراحی شده بودند. از سوی دیگر، فروشندگان بزرگ پایگاه داده مانند Oracle قابلیت هایی را به محصولات خود اضافه کردند که از الزامات دانش پایه مانند روابط کلاس-زیر کلاس و قوانین پشتیبانی می کرد.


اینترنت به عنوان پایگاه دانش

تکامل بعدی اصطلاح دانش بنیان اینترنت بود. با ظهور اینترنت، اسناد، ابرمتن و پشتیبانی چند رسانه ای اکنون برای هر پایگاه داده شرکتی حیاتی بود. دیگر برای پشتیبانی از جداول بزرگ از داده ها یا اشیاء نسبتاً کوچکی که عمدتاً در حافظه رایانه زندگی می کردند کافی نبود. پشتیبانی از وب سایت های شرکتی مستلزم تداوم و معاملات برای اسناد است. این یک رشته کاملاً جدید به نام محتوای وب ایجاد کرد

برای دریافت مساوره رایگان در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.


چوب و تاریخچه پیدایش صنایع چوب را بشناسید

چوب یکی از موارد بسیار پرکاربرد می باشد که طبیعت به بشر هدیه داده و از گذشته‌ های دور تاکنون در مصارف و موارد مختلف استفاده فراوان شده و روز به روز استفاده از آن در حال گسترش می باشد. تاریخچه پیدایش صنایع چوب به گذشته‌ های دور و حداقل 10،000 سال قبل باز می‌ گردد. و از دیرباز تاکنون، صنایع چوبی در ساخت ابزار، هنر، تولید گرما، کاغذ، کاربرد های مختلف صنعتی و خانگی و …. بسیار به کار رفته است. در این مقاله با ما همراه باشید تا تاریخچه پیدایش صنایع چوب را بهتر و بیشتر شناسید.


چوب چیست؟

 


قبل از هر چیز باید با مفهوم چوب آشنا شوید. چوب یک ماده آلی حاصل از رشد و سنتز گیاه بوده و بخش اصلی بدنه درختان و بوته‌ ها می‌ باشد. وظیفه اصلی آن یکی حفظ استحکام گیاه (عمدتاً در درختان و بوته‌ ها) و دیگر انتقال آب و مواد مغذی از ریشه به برگ و میوه‌ ها می‌ باشد. بشر با قطع درختان جنگل‌ ها و نیز درختان فاقد حیات، چوب خام را استخراج می‌ کند تا از آن در مصارف مختلف و مصنوعات چوبی استفاده کند.


دلایل گستردگی استفاده از چوب و مصنوعات چوبی از گذشته تا کنون

 


عمر بالا و دوام درازمدت: با وجود اینکه چوب یک ماده آلی می باشد، اما ماهیت آن به گونه ای می باشد که در صورت نگهداری و همچنین فرآوری صحیح، عمر و دوام طولانی خواهد داشت.


قابلیت فرم ‌دهی و شکل‌دادن: چوب به وسیله ابزار آلات مختلف، می‌ تواند به سادگی به فرم و شکل دلخواه ساخته شود و سپس پایداری و استحکام خود را حفظ نماید. این موضوع باعث شده که در مصارف مختلف با توجه به نیاز و هدف مورد نظر بتوان از چوب استفاده نمود. از ساخت آثار ظریف هنری تا تخته های بزرگ قفسه ها و کتابخانه‌ ها با اندازه‌ های دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید :  انواع چوب را بیشتر بشناسید

تجدید پذیر بودن: چوب تجدید پذیر می باشد و بر خلاف نفت و فلزات و ذغال‌سنگ و … که روزی منابع آن به پایان می‌ رسد، امکان تولید به طور دائمی را دارد. بسیاری از کشور های پیشرفته مانند روسیه، برنامه‌ های ویژه برای گسترش جنگل ها دارند و با کاشت هر چه بیشتر درختان و جنگل‌ افزایی، صادرات پر رونقی به سایر کشور ها دارند.


دسترسی جهانی: بر خلاف نفت و فولاد و بسیاری منابع، که تنها در مناطق خاصی یافت می‌ شود، چوب محدود به مکان خاصی نیست و در سراسر دنیا از درختان و بوته‌ ها می‌ توان برای تولید چوب و مصنوعات چوبی استفاده نمود. اگر چه در برخی مناطق مانند روسیه و اسپانیا و …. چوب های با کیفیت بالاتر به دلیل شرایط آب و هوایی و منطقه‌ ای قابل حصول می باشد.


مقاومت بالا و استحکام کافی: با توجه به مقاومت بالا و مطلوب چوب در بسیاری از سازه‌ ها و مصنوعات و آثار هنری و دستی و همچنین لوازم دکوراسیون و غیره استفاده می‌ شود. این ویژگی یکی از اصلی‌ ترین دلایل کاربرد گسترده چوب در دنیا می‌ باشد. به عنوان مثال استفاده از چوب در کابینت، کیفیت بسیار مطلوبی داشته و مقاومت کافی برای سال ها استفاده را دارد. امروزه به لطف رشد تکنولوژی و پیشرفت در تراکم‌ سازی چوب، حتی در برخی از سازه‌ ها و خانه ها، از اسکلت چوبی استفاده می‌ گردد.


قابلیت تولید آتش و گرما: چوب در اثر تماس با آتش، مشتعل می‌ شود و می‌ تواند طی زمان طولانی آتش و گرما ایجاد کند. همچنین در صورتی که از چوب، ذغال تهیه شود، گرمای مطلوب‌ و طولانی‌ تری خواهد داشت. این قابلیت تولید گرمای طولانی‌ مدت، باعث شده که چوب یک منبع گرمایی بهینه و کم‌ مصرف تلقی گردد. در سوی دیگر، چوب کاملاً در مقابل بنزین و نفت بوده و سریعاً آتش‌ زا نیست و می توان در استفاده غیرگرمایی با روکش هایی امکان شعله‌وری آن را حتی کمتر نیز نمود.

برای خواندن ادامه  مطلب می توانید به وب سایت کیان صنعت مراجعه کنید.

ثبت شرکت گردشگری (ضوابط و مراحل)

تاریخچه گردشگری

گردشگری یکی از فعالیت‌های موفقیت‌آمیز اقتصادی در جهان است. از گذشته‌های دور انسان‌ها به منظور تهیه غذا، تغییر محل سکونت، جنگ، مشکلات آب‌وهوایی، خشکسالی و… با ابتدایی‌ترین تجهیزات سفر می‌کردند. بعدها انگیزه‌هایی همچون تجارت و تبادل کالاها ابعاد سفر را وسعت بخشید.

با گذشت زمان حرکت‌ها و جنبش‌های انسان برای رسیدن به شور و نشاط، ماجراجویی و اکتشافات پررنگ‌تر شد و در نهایت به تمایل آنها برای سفر تبدیل شد. گسترش و پیشرفت پرشتاب بانکداری و از آن مهم‌تر صنعت حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی باعث اوج‌گیری سریع مسافرت در قرن بیستم شد که آغاز صنعت گردشگری به معنای امروزی آن محسوب می‌شود.

ثبت شرکت گردشگری  به معنای یک صنعت و فعالیت تجاری، فعالیتی چندجانبه است و از آنجا که در مراحل مختلف آن از مبدا تا مقصد، خدمات گوناگونی درخواست و عرضه می‌شود از لحاظ جغرافیایی نیز پیچیده است. انواع خدمات و تسهیلات در صنعت گردشگری مشارکت دارند: هتل‌ها و تسهیلات اسکان و پذیرایی، اردوگاه‌ها، رستوران‌ها و خدمات تغذیه، استراحتگاه ها، پارک ها، خدمات اطلاع رسانی، تورهای داخلی و سفرهای کوتاه تفریحی، جاذبه‌های فرهنگی، فروشگاه ها، تسهیلات تفریحی و ورزشی و غیره.

دورنمای صنعت گردشگری در جهان و ایران

پیش‌بینی می‌شود که شمار گردشگران در سرتاسر جهان تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که درآمد گردشگری جهان در سال‌های آینده به بیش از ۱‎/۵ تریلیون دلار خواهد رسید.


در ایران گردشگری در میان مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد قرار گرفته است که پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۱۵، پیش‌بینی می‌شود رشدی سریع را تجربه کند. در سال ۱۳۹۵ بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید داشته‌اند و در این سال درآمدزایی معادل ۸ میلیارد دلار از این محل ایجاد شده است.

هدف طرح چشم‌انداز گردشگری کشور برای سال ۲۰۲۵ افزایش سهم این کشور از گردشگران بین‌المللی از ۹٫ ۰ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۱٫۵ درصد در سال ۲۰۲۵ است، که معادل ۲۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار درآمد سالانه است. بر این اساس، ورود به بازار صنعت گردشگری در ایران یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های ممکن در دوره کنونی است.


در این راستا دولت نیز بسته‌های حمایتی از راه‌اندازی کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه آماده کرده است و برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تسهیلات کم بهره اختصاص می‌دهد.

منبع : افق نیکان

گمرک تبریز (راهنمای کامل ترخیص کالا)

گمرک تبریز

گمرک تبریز یکی از گمرکاتی است که از زمان دوره پهلوی اول در تبریز ساخته شده با این حساب یکی از گمرکات قدیمی به حساب می آید. بنای ساختمان این گمرک به بیش از 80 سال پیش می رسد. گمرک تبریز در قسمت غربی تبریز قرار گرفته که این گمرک در مسیر جاده ترانزیت ایران  و ترکیه قرار گرفته و از قسمت شمالی به اداره راه و ترابری از قسمت شرق به جاده تبریز مراغه و از قسمت های جنوبی و غربی به راه آهن منتهی می شود. لازم است بدانید که یک خط از ریل راه آهن قطار باری از خود گمرک تبریز عبور می کند.

در این بین لازم به توضیح است که بدانید گمرک تبریز از گمرکات مهم صادراتی کشور بوده و این گمرک نقش عمده ای در ارائه خدمات صادرات کالا دارد.

موفعیت جغرافیایی تبریز

تبریز از جمله شهرهای بزرگ در ایران می باشد این شهر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد و به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی در منطقه آذربایجان شناخته می شود. و بر اساس وسعت بزرگی که دارد جزو سومین شهرهای بزرگ ایران می باشد.

راه های گمرک تبریز

برای استفاده از خدمات گمرک تبریز راههای دسترسی از جمله فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز و راه آهن و … وجود دارد. فرودگاه بین المللی تبریز در سال 1326 تاسیس شد اما به طور رسمی از سال 1338 شروع به کار کرد و در سال 1370این فرودگاه به فرودگاه بین المللی تبدیل شد و به عنوان فرودگاه آسمان باز ایران شناخته شد. فرودگاه تبریز به مقصد های مختلفی از جمله ارزروم، ازمیر، استانبول، هامبورگ، باکو، تفلیس، جده، دمشق و …… پرواز دارد. راه آهن تبریز در سال 1291 در محورهای تبریز، جلفا در مرز ترکیه به راه افتاد. ریل راه آهن تبریز نخجوان از خطوط بین المللی راه آهن تبریز می باشد.

نحوه ترخیص کالا از گمرک تبریز

برای ترخیص کالا از گمرکات باید نسبت به تنظیم اظهار نامه اقدام نمایید و برای تنظیم اظهار نامه به مدارکی همچون قبض انبار، کارت بارزگانی، پیش فاکتور یا همان پروفروما، فاکتور خرید، لیست های عدل بندی یا همان اینویس، بیمه نامه، ترخیصیه، اخذ مجوزات لازمه برای ارائه به گمرک، گواهی های بازرسی کالا، پرداخت حقوق ورودی، مالیات ها، اخذ گواهی های مبدا، اعلامیه های تامین ارز، ارائه مجوزهای ثبت سفارش، پروانه بهره برداری، کاتالوگ کالا وارداتی یا صادراتی و ….. برای تنظیم اظهار نامه نیاز است بعد از محیا کردن مدارک گفته شده باید چندین فرم اظهارنامه را تکمیل کرد. یکی از فرم های تکمیلی برای اظهار نامه فرمی مربوط به اطلاعات شخصی وارد کننده و ترخیص کننده کالا می باشد فرم بعدی فرم تعیین مشخصات کالای تجاری و بازرگانی می باشد. برخی از فرم های دیگری که در هنگام تنظیم اظهار نامه لازم است که پر کنید مربوط به تنوع کالای تجاری  می باشد. بعد از تکمیل فرم های اظهار نامه به روش دستی باید تمامی اطلاعات و مدارک را در سامانه اینترنتی گمرک ثبت نمایید.

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت با دودهه سابقه در زمینه ترخیص کالا و حمل و نقل کالا در خدمت شما تجار و بازرگانان عزیز است شما می توانید با خیالی راحت تمامی امور ترخیص کالا و تشریفات گمرکی خود را به متخصصان این شرکت تجاری و بازرگانی بسپارید. شرکت سلطان یاقوت با ارائه خدماتی همچون ترخیص کالا از کلیه گمرکات، تنطیم اظهار نامه، حمل و نقل کالا، ترانشیپ کالا، اخذ مجوزات لازم، خرید کالا، ثبت سفارش کالا و …. در خدمت شماست. ترخیص کاران و مشاوران این شرکت با سالها تحصیل و کار در امور تجاری و بازرگانی یکی از زبده ترین افراد در این زمینه خواهند بود. و شما می توانید با خیالی آسوده ترخیص کالای خود را به کارشناسان این شرکت بسپارید. و مطمئن باشید که کالای شما با امنیت کامل حمل و با کمترین هزینه در سریعترین زمان ممکن از گمرک ترخیص می شود.شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ترخیص کالا از گمرک تبریز می توانید به صورت کاملا رایگان با کارشناسان شرکت سلطان یاقوت تماس بگیرید.


بهترین فیلم ترسناک سینما به انتخاب پل مک‌کارتنی

گروه موسیقی «بیتلز» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های راک انگلیسی در سال ۱۹۶۰ آغاز به کار کردند و تاثیر عمیقی در عرصه هنر و موسیقی گذاشته‌اند. اعضای این گروه همیشه علاقه خود را به سینما به خصوص فیلم‌های ضد فرهنگی کلاسیکی مثل فیلم‌های «مانتی پایتان» به وضوح نشان دادند. در بین اعضا، «جان لنون» و «پل مک‌کارتنی» به فیلم‌های غیر-انگلیسی نیز علاقه‌مند بودند و بارها از علاقه خود به فیلم‌های «فدریکو فلینی» صحبت کردند و او را به عنوان محبوب‌ترین کارگردان سینمایی خود معرفی کردند.

اعضای بیتلز نه تنها به سینما علاقه داشتند بلکه در ساخت فیلم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند. «جورج هریسون» برای ساخت «زندگی برایان» (Life of Brian) سرمایه‌گذاری کرد و لنون مبلغ ۱ میلیون دلار به «آلخاندرو خودوروفسکی» داد تا هر فیلمی دوست دارد بسازد. مک‌کارتنی در بین اعضای بیتلز بیشتر به فیلم‌های ترسناک علاقه داشت. در یکی از جلسات سوال و پاسخ در توئیتر، یکی از طرفداران مک‌کارتنی از او درباره محبوب‌ترین فیلم ترسناک او سوال کرد.

مک‌کارتنی در پاسخ به او گفت: «فیلم محبوب من صحنه انفجار قفسه سینه در «بیگانه» است.» فیلم کلاسیک علمی تخیلی «بیگانه» (Alien) به کارگردانی «ریدلی اسکات» است که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد و ژانر فیلم‌های ترسناک را برای همیشه دستخوش تغییر کرد. «بیگانه» داستان گروهی از ساکنان سفینه فضایی هستند که پس از خراب شدن سفینه فضایی و ورود گروهی بیگانه به سفینه، اتفاق‌های ترسناکی را پشت سر می‌گذرانند.

سال ۲۰۲۱ برای اسکات با نظرات ضدونقیض منتقدان درباره فیلم‌های «آخرین دوئل» (The Last Duel) و «خانه گوچی» (House of Gucci) سال خوبی نبود. البته اسکات با فیلم «بیگانه» موفق شد نام خود را به عنوان کارگردان یکی از شاهکارهای قرن ۲۰ام به ثبت برساند. این فیلم به حدی تاثیرگذار بود که بنیان ساخت بازی‌های کامپیوتری و چندین فیلم دیگر شد تا میراث ارزشمند این فیلم کلاسیک به رشد خود ادامه دهد.

اسکات به تازگی در مصاحبه‌ای از تجربه ساخت بیگانه گفت، فیلمی که نام او را به عنوان یکی از استعدادهای درخشان کارگردانی به ثبت رساند. او در این مصاحبه گفت که در واقع، ایده انتخاب یک زن برای نقش «استوار ریپلی» متعلق به رئیس استودیو بوده است. نقش الن ریپلی در نهایت به «سیگورنی ویور» رسید که شخصیت الن را به یکی از خاطره‌انگیزترین شخصیت‌های آن دوره تبدیل کرد.

اسکات در این مصاحبه درباره صحنه مورد علاقه مک‌کارتنی که بیگانه از سینه «جان هارت» بیرون می‌زند نیز گفت که آن را از بازیگران دیگر مخفی نگه داشته بود: «من این صحنه را از بازیگران مخفی نگه داشتم، حتی موجودات کوچک را به آن‌ها نشان ندادم. من اصلاً نمی‌خواستم که آن‌ها موجودات را ببینند. در آن دوران جلوه‌های ویژه وجود نداشتند. من باید راهی پیدا می‌کردم که موجود را از سینه او بیرون بیاورم.» بیگانه با ۱۱ میلیون دلار بودجه ساخته شد و فروشی ۱۰۵ میلیون دلاری را در گیشه تجربه کرد.بیشتر

30 نما بزرگترین منبع  دانلود انیمیشن  در ایران