آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

بیوگرافی نیکول کیدمن

 

نیکول کیدمن، هنرپیشه‌ی استرالیایی اصل که در ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ ایالات متحده به دنیا آمد، از آن دسته بازیگران محبوبی است که به دلیل طیف وسیع نقش‌آفرینی‌ها و تطبیق‌پذیری قابل توجه خود و همچنین  ظاهر و رفتار جذاب و انسان‌دوستانه‌اش، به الگوی مهمی بدل شده است.

 

کیدمن در هونولولو از پدر و مادری استرالیایی به دنیا آمد. او در سیدنی بزرگ شد و حرفه‌ی بازیگری را از دوران نوجوانی آغاز کرد. و در همان دوران در فیلم‌های تلویزیونی و مینی‌سریال‌های مختلفی ظاهر شد و اولین بازیگر نقش اول زن در فیلم هیجان‌انگیز Dead Calm که در سال ۱۹۸۹ ساخته شد، محسوب می‌شد. پیشنهاد بازی در Thunder Days در سال ۱۹۹۰ او را به ایالات متحده کشاند و در حین کار بر روی آن فیلم، رابطه‌ای را با بازیگر نقش اول، تام کروز آغاز کرد. رابطه‌ای که نهایتا به ازدواج آن‌ها در سال ۱۹۹۰ انجامید. در طول یک دهه بعد، کیدمن در دوازده فیلم ظاهر شد. از بازی در نقش‌های گانگستری گرفته تا بیمار روانی، دوست اجتماعی، روزنامه‌نگار، آمریکایی ساکن اروپا، کمدی و الخ. ۱۹۹۱ Billy Bathgate سینمایی،  سینمایی the black comedy To Die For به سال ۱۹۹۵، و یک آمریکایی ساکن اروپا در طول دهه‌ی ۱۸۰۰ در اقتباس جین کمپیون از  The Portrait of a Lady  اثر هنری جیمز در سال ۱۹۹۶.

 

 

در سال ۱۹۹۸ کیدمن برای اولین‌بار در تئاتر لندن، به ایفای پنج نقش مختلف در اتاق آبی اثر سر دیوید هیر پرداخت، مجموعه‌ای از فیلم‌هایی که بر اساس فیلم La Ronde اثر آرتور شنیتسلر با استقبال خوبی روبه‌رو شد و در اوایل سال ۱۹۹۹ او با این نمایش برای اولین بار در برادوی نیز به روی صحنه رفت.

در همان سال اما با فیلم Eyes Wide Shut که اقتباسی از یکی دیگر از آثار شنیتسلر بود و آخرین فیلم به کارگردانی استنلی کوبریک، بر سر زبان‌ها افتاد. فیلم مهم و ساختارشکنی که پرده از اسرار قدرت و دولت برداشت اما در گیشه آنقدرها موفق نبود.

 

با این حال، کیدمن با یک سری از نقش‌های متنوع که مهارت‌ها و استعدادهای او را اثبات می‌کرد، به سرعت به دوران محبوبیتش بازگشت. در موزیکال فانتزی باز لورمن fantasy Moulin Rouge در سال ۲۰۰۱، در نقش یک زن در حال مرگ بازی کرد و این بازی اولین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۱ او همچنین در سینمایی درخشان The Others، اثری ترسناک و بی ‌نظیر، دگربار از توانایی‌های خود رونمایی کرد و همچنین در کمدی سیاه  Birthday Girl، که در آن نقش یک عروس روسی را بازی کرد، ظاهر شد و توجه مخاطبین را جلب کرد. دو سال بعد او برای بازی در نقش ویرجینیا وولف در فیلم The Hours ۲۰۰۲ که اقتباسی از رمان برنده‌ی جایزه پولیتزر نوشته‌ی مایکل کانینگهام بود، جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و جایگاهش را در سینما تثبیت کرد.  پس از این جایزه، در سال ۲۰۰۳ در مجموعه‌ای از  آثار به ایفای نقش پرداخت که مورد قبول منتقدین واقع شد از جمله سینمایی‌های  Dogville، Cold mountain،  The Human Stain و Margot at The Wedding.

 

و در سال ۲۰۰۷، در فیلم The Golden Compass، اقتباسی از رمان جنجالی فانتزی فیلیپ پولمن، در نقش خانم کولتر به ایفای نقش پرداخت و یک سال بعد، برای درام رمانتیک Australia  دگربار با لورمن همبازی شد و نقش یک زن انگلیسی را که درست پس از جنگ جهانی دوم برای دفاع از سرزمینی که به ارث برده به استرالیا می‌آید، بازی کرد. در سال ۲۰۰۹ در درام موزیکال و البته پر ستاره‌ی Nine کنار شامل دانیل دی لوئیس، پنه لوپه کروز و ماریون کوتیار حضور پیدا کرد.

 

 

۱سال بعد در فیلم Rabbit Hole که اقتباسی سینمایی از نمایشنامه‌ی تحسین شده دیوید لیندزی-آبایر بود، نقش یک مادر داغدار را به تصویر کشید و برای بازی درخشان در این فیلم، سومین نامزدی جایزه اسکار را دریافت کرد. او متعاقبا در کمدی رمانتیک Just Go with It  در سال ۲۰۱۱، به عنوان رقیب سرسخت جنیفر آنیستون، ایفای نقش کرد. در همان سال در Tespass فیلم، به همراه نیکلاس کیج نقش یک زوج متاهل را بازی کردند که خانه‌ی آن‌ها مورد تهاجم دزدان قرار گرفت. در سال ۲۰۱۲ او در نقش نویسنده مارتا گلهورن، که برای مدت کوتاهی با ارنست همینگوی ازدواج کرده بود، در محصول HBO، با عنوان Hemingway & Gellhorn، بازی کرد و همچنین در درام  The Paperboy به عنوان نامزد یک زندانی محکوم به اعدام در دهه ۱۹۶۰ فلوریدا به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۱۳ درر فیلم ترسناک روانشناختی Stoker، کیدمن در نقش مادری که از نظر عاطفی آشفته است، ظاهر شد. در همان سال در کنار کالین فرث در سال در The Railway Man به ایفای نقش پرداخت، اثری برگرفته از خاطرات یک سرباز سابق که به دنبال مترجم ژاپنی است که او را در زمان اسارت در طول جنگ جهانی دوم شکنجه کرد. کیدمن یکسال بعد دوباره با فرث در فیلم Before I Go to که بر اساس رمانی به همین نام به تصویر آمد، همکاری کرد. فیلمی که به داستان زنی می‌پردازد که با از دست دادن حافظه ناشی از یک ضربه دست و پنجه نرم می‌کند. در سال ۲۰۱۵ اما نقش یک تاکسیدرمیست را ایفا کرد که قصد داشت شخصیت اصلی را در Paddington که اقتباسی از مجموعه کتاب‌های کلاسیک کودکان در مورد یک خرس در لندن است بازی کرد. در همین سال نقش معاون دادستان منطقه در Secret in They Eyes را بازی کرد، یک تریلر جنایی که جولیا رابرتز  نیز در نقش یک مامور FBI در آن بازی می‌کند و دخترش مورد تجاوز و قتل قرار می‌گیرد.

 

 پس از چندین اکران ناامیدکننده، کیدمن در مجموعه‌ای از فیلم‌های دیگری به ایفای نقش پرداخت که با استقبال خوب مواجه شد. آثار او از سال ۲۰۱۶ شامل فیلم بیوگرافی  Lion است که درباره پسری هندی است که از خانواده‌اش جدا می‌شود د توسط یک زوج استرالیایی به فرزندی پذیرفته می‌شود و بعدهت در بزرگسالی به دنبال بستگان گمشده‌ی خود می‌گردد، این درام مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و کیدمن چهارمین نامزدی اسکار خود را به دست آورد. کیدمن در سال ۲۰۱۷ بسیار پرکار بود. او برای بازی در مینی‌سریالBig Little Lies که اقتباس دیوید ای. کلی از رمان پرفروش لیان موریارتی بود و همچنین فصل دوم سریال تلویزیونی Top of the Lake، جایزه‌ی امی را به خانه برد.

 

 نقش‌های سینمایی او در آن سال، مدیر یک مدرسه شبانه روزی در جنوب در فیلم The beguiled اثر سوفیا کاپولا بود که بر اساس رمانی از توماس کولینان به تصویر آمده بود و همچنین همسر یک جراح قلب در تریلر  روانشناختی The Killing of a Sacred Deer ساخته‌ی یارگوس لانتیموس. مدیر گروه در اقتباسی از داستان کوتاه نیل گیمن How to Talk to Girls at Parties و دستیار توانمند مردی ثروتمند در فیلم The Upside.

 

در سال ۲۰۱۸ در فیلم Aquaman کیدمن نقش مادر ابرقهرمان  را بازی کرد. در همان سال در  Boy Erased به عنوان همسر یک واعظ، که پسرشان را به یک برنامه‌ی درمانی همجنس‌گرایان می‌برند و بر اساس خاطراتی به همین نام بود، به ایفای نقش پرداخت. کمی بعد در Destroyer برای بازی در نقش یک کارآگاه که به دنبال انتقام یک ماموریت مخفی ناموفق از گذشته خود است، تحسین منتقدان را به دست آورد. در سال ۲۰۱۹ او برای فصل دوم نقش خود را در Big Little Lies تکرار کرد و در نقش خانم باربور در فیلم The Goldfinch، فیلمی بر اساس رمانی به همین نام برنده جایزه پولیتزر اثر دونا تارت ظاهر شد. همچنین در آن سال کیدمن در فیلم Bombshell بازی کرد و گرچن کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز را به تصویر کشید که رئیس این کانال، راجر آیلس را به آزار جنسی متهم کرد.

 

در سال ۲۰۲۰ در مینی سریال The Undoing بازی کرد که توسط کلی ساخته شد و روی یک درمانگر ثروتمند تمرکز دارد که زندگی به ظاهر عالی او زمانی که شوهرش مظنون به قتل می‌شود از هم می‌پاشد. در آن سال او همچنین در فیلم The Prom ظاهر شد، یک موزیکال که در آن یک گروه تئاتر نیویورک برای کمک به یک نوجوان همجنس‌گرا به ایندیانا سفر می‌کنند. او سپس با کلی در مینی‌سریال Nine perfect strangers که همچنین بر اساس رمانی از موریارتی ساخته شده بود، همکاری کرد. . متعاقباً لوسیل بال را در فیلم زندگینامه‌ای آرون سورکین در Being the Ricardos ۲۰۲۱ ایفای نقش کرد که به هفته‌ای پرتلاطم در زندگی بال و همسرش، دسی آرناز (خاویر باردم) می‌پردازد که هر دو در سریال کمدی تلویزیونی I Love Lucy بازی کردند و کیدمن برای بازی خود پنجمین نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد. آخرین اثر او درام اکشن The Northman است که او نقش یک ملکه وایکینگ را بازی کرد که پسرش به دنبال انتقام قتل پدرش است.

 

 

در انتها باید گفت، نیکول کیدمن از زمانی که در کانون توجه قرار گرفت به عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های این صنعت به شهرت رسید. در ابتدا، بینندگان با تردید او را به عنوان یک بازیگر اصلی پذیرفتند. اما تطبیق پذیری او همیشه نقطه قوت او بوده است و به او اجازه می‌دهد با ژانرهای مختلف مانند کمدی، عاشقانه، هیجان‌انگیز و درام بازی کند. کیدمن، بازیگری حرفه‌ای و انسان‌دوست است، یک نماد جهانی که الهام‌بخش مردم در سراسر جهان است.

برای خواندن بیوگرافی بزرگترین بازیگران جهان به سایت  30 نما مراجعه کنید