آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

کاربرد چسب آهن در کجاست

انواع فلزات در اطراف ما وجود دارند و در همه چیز از ماشین آلات بزرگ گرفته تا لوازم خانگی و اشیاء تزئینی استفاده می‌شوند. چسب آهن راهی عالی برای اتصال یک فلز به فلز دیگر یا فلزات به مواد دیگر است. 

برای اکثر موقعیت‌های روزمره و پروژه‌های ساده، کاربرد چسب آهن بسیار زیاد است و بهترین راه حل می‌باشد. همه کسانی که با فلز کار می‌کنند، از مکانیک ها گرفته تا جواهرسازان، می‌دانند که چسباندن فلز نیاز به آماده‌سازی خوبی دارد. 

برخلاف کاغذ، چوب یا سایر مواد متخلخل، سطوح متراکم و صاف فلز می‌توانند در برابر بیشتر چسب‌های خانگی مقاومت کنند و در نتیجه اتصالات ضعیف و اقلام آسیب دیده ایجاد شود. اما چسب‌های فلزی می‌توانند به خوبی این کار را انجام دهند. 

 

چسب آهن چیست؟ 

چسب فلز برای چسباندن انواع مختلف مواد به یکدیگر استفاده می‌شود، اما از آنجایی که بیشتر برای چسباندن فلزات استفاده می‌شود، به چسب آهن معروف است. شاید اولین راهی که برای اتصال اقلام فلزی به ذهن می‌رسد تعویض یا جوش دادن قطعه باشد، اما این تنها راه نیست، بلکه به جای جوشکاری می‌توان از چسب فلز استفاده کرد و بسیاری از ابزارهای فلزی شکسته را با چسب فلز به راحتی و با سرعت بالا و هزینه کم تعمیر کرد. 

چسب آهن از دو ماده رزین و هاردنر (سفت کننده) تشکیل شده که برای ایجاد پیوندی بادوام و با استحکام بالا ترکیب شده و در عرض چند دقیقه خشک می‌شوند. کاربرد چسب آهن برای تعمیر، پر کردن و بازسازی تمام سطوح فلزی است. 

کاربرد چسب آهن

  

چرا باید از چسب آهن استفاده کنیم؟

انتخاب بهترین چسب برای فلز باید متناسب با نوع کاربرد آن باشد. چسب‌ فلز به طور کلی به سه نوع اپوکسی، پلی اورتان و چسب سوپر تقسیم می‌شوند. چسب‌های اپوکسی چسب‌هایی با کارایی بالا هستند که اغلب در نجاری و فلزکاری یا برای مصارف خلاقانه تخصصی مانند ساخت جواهرات استفاده می‌شوند. 

کاربرد چسب آهن نه تنها شامل فلز، بلکه چوب در برخی موارد مانند نرده‌ها، پایه‌های میز یا دستگیره‌های در می‌شود. 

اپوکسی‌ها در انواع مختلف با ویژگی‌های مختلف وجود دارند: انعطاف‌پذیر یا صلب، شفاف یا مات، خشک شدن سریع یا کند و همچنین مقاومت بالا در برابر حرارت و مواد شیمیایی. قیمت چسب آهن اپوکسی بسیار مقرون به صرفه است و بهترین اپوکسی برای فلز، Loctite Epoxy Metal/ Concrete است که یک سیستم دو بخشی متشکل از یک رزین اپوکسی و یک سخت کننده است. 

چسب پلی یورتان معمولاً برای فلزات نیز استفاده می‌شوند. پلی یورتان‌ها در برابر آب و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و به سرعت بدون شکننده شدن گیر می‌کنند. 

پس از خشک شدن، می‌توان آن‌ها را سمباده زد، رنگ‌آمیزی کرد و رنگ کرد. این باعث می‌شود آن‌ها کاربردهای زیادی، از جمله تعمیر کفپوش یا پرداخت مانند نصب کابینت یا ساخت میز، عالی باشند. 

چسب پلی یورتان، روی فلزات و در طیف وسیعی از دماها کار می‌کند که آن را به بهترین چسب فلزی برای استفاده در فضای باز تبدیل کرده و کاربرد چسب آن بسیار زیاد است. 

چسب‌های سوپر چسب‌های صنعتی با کارایی بالا هستند که تقریبا برای تمام تعمیرات خانگی مناسب هستند. بیشتر آن‌ها به خوبی با فلزات و همچنین پارچه ها، چوب و پلاستیک پیوند می‌خورند و آن‌ها را برای اتصال یا تعمیر قطعات خودرو، زیور آلات، لوازم کوچک و بسیاری دیگر از اقلام روزانه مفید می‌کند. 

به طور کلی، چسب آهن برای اتصال فلزات، قابل اعتماد و سریع است و ویژگی هایی مانند مقاوم بودن در برابر آب و هوا و رطوبت، سفت شدن در عرض چند ثانیه، عدم نیازی به فشار دادن و اینکه به راحتی اعمال می‌شوند، کاربرد آن ها را بسیار گسترده کرده است. 

مراحل استفاده از چسب آهن

چسباندن فلز ساده است و فقط به چند مرحله نیاز دارد و با مزایای استفاده از چسب آهن این کار آسان می‌شود. 

 

آماده‌سازی

ما توصیه می‌کنیم در یک منطقه یا کارگاهی با تهویه مناسب کار کنید که فضای کافی برای جابجایی تمام مواد لازم را ارائه می‌دهد. از پارچه‌ها یا کاغذهای محافظ برای پوشاندن مبلمان استفاده کنید. قطعاتی که باید به هم متصل شوند را بررسی کنید و آنها را به درستی کنار هم قرار دهید. هر قطعه یا ذره‌ای را که مانع چسباندن مناسب می‌شوند از روی سطح فلز پاک کنید. 

 

فلز را تمیز کنید

سطوح باید تمیز و خشک باشند. گرد و غبار، کثیفی، موم، روغن یا گریس از جمله اثر انگشت را با یک پارچه از همه قسمت‌ها پاک کنید. ممکن است بخواهید سطوح صاف را با استفاده از کاغذ سنباده ریز کمی زبر کنید. 

 

چسب آهن را بمالید

قبل از شروع، حتماً دستورالعمل‌های محصول خود را برای هر گونه جزئیات در مورد کاربرد و زمان خشک شدن بخوانید.درپوش محصول را باز کرده و روی سطح آماده شده چسب فلزی بزنید. دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی را برای اعمال چسب با مقادیر مناسب، دنبال کنید. 

چسب‌های سوپر به حدود یک قطره در هر اینچ مربع از سطح نیاز دارند. بسیاری از چسب‌های فلزی اپوکسی نیاز به مخلوط کردن اجزای چسب و سخت کننده دارند و سپس با یک ابزار تخصصی اعمال می‌شوند. 

 

قطعات را به هم متصل کنید

قطعات را در جای خود قرار دهید و محکم فشار دهید تا از چسبیدن محکم و بدون درز آنها مطمئن شوید. پس از چسباندن، قطعات را در جای ثابتی بگذارید. 

اپوکسی‌های فلزی زمان پخت طولانی‌تری دارند و اغلب تا ۶۰ دقیقه نیاز به گیرش دارند. پلی‌اورتان‌ها و چسب‌های سوپر معمولاً سریع‌تر از اپوکسی‌ها خشک می‌شوند و سخت‌تر می‌شوند، اما فشردن قطعات برای ایجاد اتصال قوی توصیه می‌شود. 

در حالی که چسب‌های سوپر در حدود یک دقیقه به هم می‌چسبند، برای استحکام بیشتر، به مدت ۲۴ ساعت، به قطعات دست نزنید تا کامل بچسبند. 

 

مزایای استفاده از چسب آهن

  • چسباندن سریع و آسان 
  • استفاده گسترده در کاربردهای صنعتی و خانگی 
  • مقاومت حرارتی بالا
  • تقویت کننده چسبندگی
  • مناسب برای محیط‌های باز
  • مناسب برای پروژه‌های ظریف و هنری
  • مقاوم در برابر رطوبت 
  • استحکام بالا 

مزایای چسب آهن

قیمت چسب آهن

قیمت چسب آهن با توجه به برند و نوع شرکت متفاوت است. شرکت‌های زیادی در زمینه تولید چسب فلز فعالیت دارند. از بهترین برند چسب‌های آهنی در ایران می‌توان به شرکت‌های رازی، اشاره کرد. 

 

سخن پایانی

چسب آهن مقاومت بسیار بالایی دارد و برای محیط‌هایی که در معرض اسید، گاز، فاضلاب و حلال‌های نفتی هستند بسیار مناسب است. 

مقاومت این چسب پس از خشک شدن بسیار بالاست و در محدوده دمایی زیر صفر تا ۶۰+ بدون تغییر باقی می‌ماند. 

از این محصول برای چسباندن انواع فلزات به یکدیگر، سطوح فلزی و پرکردن منافذ خالی استفاده می‌شود. 

برای خرید انواع چسب آهن  به سایت ما مراجعه کنید.


منبع : صنایع بسته بندی آریا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.