آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

ثبت شرکت گردشگری (ضوابط و مراحل)

تاریخچه گردشگری

گردشگری یکی از فعالیت‌های موفقیت‌آمیز اقتصادی در جهان است. از گذشته‌های دور انسان‌ها به منظور تهیه غذا، تغییر محل سکونت، جنگ، مشکلات آب‌وهوایی، خشکسالی و… با ابتدایی‌ترین تجهیزات سفر می‌کردند. بعدها انگیزه‌هایی همچون تجارت و تبادل کالاها ابعاد سفر را وسعت بخشید.

با گذشت زمان حرکت‌ها و جنبش‌های انسان برای رسیدن به شور و نشاط، ماجراجویی و اکتشافات پررنگ‌تر شد و در نهایت به تمایل آنها برای سفر تبدیل شد. گسترش و پیشرفت پرشتاب بانکداری و از آن مهم‌تر صنعت حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی باعث اوج‌گیری سریع مسافرت در قرن بیستم شد که آغاز صنعت گردشگری به معنای امروزی آن محسوب می‌شود.

ثبت شرکت گردشگری  به معنای یک صنعت و فعالیت تجاری، فعالیتی چندجانبه است و از آنجا که در مراحل مختلف آن از مبدا تا مقصد، خدمات گوناگونی درخواست و عرضه می‌شود از لحاظ جغرافیایی نیز پیچیده است. انواع خدمات و تسهیلات در صنعت گردشگری مشارکت دارند: هتل‌ها و تسهیلات اسکان و پذیرایی، اردوگاه‌ها، رستوران‌ها و خدمات تغذیه، استراحتگاه ها، پارک ها، خدمات اطلاع رسانی، تورهای داخلی و سفرهای کوتاه تفریحی، جاذبه‌های فرهنگی، فروشگاه ها، تسهیلات تفریحی و ورزشی و غیره.

دورنمای صنعت گردشگری در جهان و ایران

پیش‌بینی می‌شود که شمار گردشگران در سرتاسر جهان تا سال ۲۰۲۰ به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که درآمد گردشگری جهان در سال‌های آینده به بیش از ۱‎/۵ تریلیون دلار خواهد رسید.


در ایران گردشگری در میان مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد قرار گرفته است که پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای صورت گرفته در سال ۲۰۱۵، پیش‌بینی می‌شود رشدی سریع را تجربه کند. در سال ۱۳۹۵ بیش از ۶ میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید داشته‌اند و در این سال درآمدزایی معادل ۸ میلیارد دلار از این محل ایجاد شده است.

هدف طرح چشم‌انداز گردشگری کشور برای سال ۲۰۲۵ افزایش سهم این کشور از گردشگران بین‌المللی از ۹٫ ۰ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۱٫۵ درصد در سال ۲۰۲۵ است، که معادل ۲۰ میلیون گردشگر و ۳۰ میلیارد دلار درآمد سالانه است. بر این اساس، ورود به بازار صنعت گردشگری در ایران یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های ممکن در دوره کنونی است.


در این راستا دولت نیز بسته‌های حمایتی از راه‌اندازی کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه آماده کرده است و برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری تسهیلات کم بهره اختصاص می‌دهد.

منبع : افق نیکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.