آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

این وبلاگ با هدف ارائه مقالات کسب و کار اینترنتی راه اندازی شده است

ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟(راهنمای جامع)


آنچه می خوانید :

ایمیل مارکتینگ چیست؟

روزانه با ایمیل های نا آشنای بسیار زیادی  روبرو می شوید که حاوی پیامهایی از فرستنده این ایمیلها برایتان است آیا تا به حال فکر کرده اید که :

  • این ایمیل ها توسط چه اشخاصی و با چه اهدافی برای شما فرستاده می شوند؟
  • آیا می دانید که این اشخاص چگونه توانسته اند ایمیل شما را داشته باشندو به شما ایمیل هایشان را ارسال کنند؟
  • آیا می دانید تا چه اندازه این ایمیل ها می تواننددر موفقیت یک کسب و کار تاثیرگذار باشند؟

در این مقاله به این سوالات و سوالات بسیار دیگری پاسخ خواهیم داد اما قبل از آن می خواهم شما را با تعریفی از ایمیل مارکتینگ آشنا کنم. ایمیل مارکتینگ عبارت است از :

 برقراری ارتباط با علاقمندان کسب و کارتان از طریق ارسال ایمیل های اطلاع رسانی . همانطور که گفته شد ارسال ایمیل باید برای علاقمندان به کسب و کارتان یعنی اشخاصی که به اختیار ایمیلشان را در اختیارتان قرار داده اند صورت گیرد. تا بتوانید نتایج خوبی از ارسالهایتان داشته باشید.

فرض کنید شما محصول جدیدی دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید.چگونه می توانید با سرعت و در کمترین زمان به بهترین نحو برای محصولتان تبلیغات و اطلاع رسانی کنید؟

ممکن است پاسخ های متفاوتی برای این سوال داشته باشید مثلا بگویید :

  •  برای وب سایتتان ترافیک خریداری می کنید.
  • وب سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کرده اید .
  • از اس ام اس مارکتینگ برای تماس با مشتریانتان و ارسال پیشنهاد به آنها استفاده می کنید.
  • با شرکت های تبلیغاتی برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی قرار داد دارید.

تمامی این روش ها می توانند روش های تاثیر گذاری باشند و نتیجه های خوبی را برای شما داشته باشند.اما باید بدانید که  موثرترین روش ها برای بازاریابی محصولاتتان روشهایی هستند که می توانید به طور مستقیم با علاقمندان به کسب و کارتان ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش هایی است که می توانید این ارتباط را با مخاطبانتان داشته باشید.

اکثر شرکت های بزرگ از بازاریابی ایمیلی برای ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریانشان استفاده می کنند.اگر از بازاریابان اینترنتی هم بپرسید که چه روشی بهترین راه ارتباطی با مشتریان یک کسب و کار می تواند باشد قطعا پاسخی به غیر از بازاریابی ایمیلی نخواهید شنید.

از این استراتیژی بازاریابی می توانید برای دست یابی به اهداف زیر استفاده کنید.

  • ارسال پیشنهادات تخفیف و جشنواره ها برای کاربران وب سایت
  • ارسال ایمیل تایید خرید توسط فروشگاه به کاربران
  • اطلاع رسانی در مورد محصول جدید وب سایتتان
  • اطلاع رسانی در مورد تغیرات سایت
  • اطلاع رسانی در مورد مقالات جدید وب سایت
  • اطلاع رسانی در مورد پاسخ سوالات پرسیده شده
  • تایید هویت کاربران وب سایتتان
  • ارسال پیام خوشامد گویی به کاربران سایتتان

بازاریابی ایمیلی کاربرد های بسیار زیاد دیگری هم می تواند داشته باشد.اما برای استفاده از این روش بازاریابی قدرتمند باید استراتیژی های به خصوصی داشته باشید.

منبع : همراه آی سی تی




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.